2011. február 14., hétfő

Anti-Valentin

Szívben nagy vagyok, pedig említettem már korábban, hogy...


 ... nem rajongok különösebben a Válentájn nap körül zajló cécóért. Már a neve is bosszant: akár a tejszínhab! Mennyivel szebb a miénk, az a Bálint... Valamikor középiskolás-hamletomán korszakomban volt egy nagyon kedvenc részletem a darabból:

"Holnap szent Bálint napja lesz, mindjárt reggel korán:
és ablakodnál, párodul, ott leszek, én leány.

Kelt a legény, felöltözött, ajtót nyitott neki:
bement a lány,de mint leány többé nem jöve ki.

Írgalmas ugyse! a legény ó, jaj! szégyen! piha!
ha hozzáfér,hát megteszi: bizisten, rút hiba.

Míg meg nem csaltál, elveszesz, nem azt igérted-e?
Úgy is lett volna, esküszöm: ne jöttél volna be!" 

Nos, azt hiszem, ez sem különösebben romantikus. 
Járjunk csak szépen kettő lábbal a Földön! 

Aztán tessék, jól megkaptam: ki páromul szegődött, szőlőhegyen les csillagokat nyári éjjel, tócsában tapicskol ősszel, télben a bakancsa alatt ropogó hó hangját fülelteti velem. 
Somolygás-bazsalygás-köszönöm, ott, fönn, valakinek.  


Hm... Az általunk ismert élővilág egyetlen teremtményének ilyen formájú a szíve.
Ébredjünk csak fel: puff, a krokodilnak...


Tavaszodjunk végre, hadd fürdesse emberem arcát a napban! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...