2011. augusztus 5., péntek

Gombbehúzás házilag

Már egy ideje rovom a köröket gombügyben, de a titokzatos holmihoz nincsen megfelelő
 égen s földön sem. Mert közben ismét bővült az elvárások száma, immár 
szögletesnek is kell lennie a megfelelő készségnek… No, jártomban-keltemben mit találtam?  
Ilyeneket hét kerek magyar forintért és még 50 fillérért darabját.


Akár hiszitek, akár nem, ezt otthon, mindenféle tízezrekbe kerülő célszerszám nélkül is saját elképzeléseitek szerint formálhatjátok. Na, rögtön vettem is tízet próbául, mert hiába van a közelünkben olyan rövidáru, hol gombot is behúznak másnapra, nem vagyok elragadtatva tőle. 
A múltkor öt gombra volt szükségem egy blúzhoz, rendeltem hát tízet, akkor biztos lesz köztük 5 olyan, minek közepére kerül a virág. Nem lett. Kettő sikeredett, kérem és még morcosabb lettem, amikor megláttam, milyen „szépen” fodrozódik, vagyis nem simul a textil a széleken.  
Na, nem reklamál az ember mindenért, pláne nem 30 Ft/darabért. 
Megpróbálom házilag inkább, legalább csak magam szidhatom, ha nem sikerül!

Nos, ezt Te sem tudod elrontani, mert kinyírsz egy ilyen szép kerek lapocskát


a szélén fércöltéssel behúzod


a bugyorba belehelyezed a fém alkatrészt


a cérnát összehúzod, rögzíted csomóval


belenyomod a műanyag hátlapot


és valamivel (olló hegyével, mert a fogót elő kéne vadászni) szépen a műanyag szélén 
éppen csak kivehető peremre nyomkodod, inkább erőteljesen simítod a beburkolt fém szélt.


Kész. Stabil. Az enyém. Próbáld ki!


Most vadászhatok ilyesmit is kisebben meg másmilyen hátlappal, juhéjj!

28 megjegyzés:

  1. Én meg régóta kérdezgetek minden rövidárust, hogy van-e neki és nem volt. Szabad tudni, hogy merre árlják ily jutányoson?

    VálaszTörlés
  2. Én is kíváncsi lennék, hol lehet kapni. Elárulnád?

    VálaszTörlés
  3. Jaj, de nagyon ügyes! :) Már én is szerettem volna ilyet készíteni! A mai világban lehet ilyen gombot kapni?

    VálaszTörlés
  4. Ezek után én is a forrásra vagyok kíváncsi :-)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jó lett ! Én is szeretném tudni a lelőhelyet.

    VálaszTörlés
  6. A Felsőcsatári út 13-ban vettem, a Rea Tex Kft. boltjában. Gombokból kicsi a kínálat, de pl. fonal és mindenféle kreatívság bőséggel található náluk. Van webáruházuk is, érdemes benézni oda is.

    VálaszTörlés
  7. Csak azt nem értem, hogy mitől lesz stabil ? Mert simán belenyomkodva nem marad benne :(( Viszont a ragasztó kibugyog a lukon. Fogóval nyomkodva meg behorpad a fém :)) Más bajom nincs ! Egyébként nagy köszönet a tippért, előző nap vásároltam náluk ferdepántot, aztán gyorsan visszamentem, és vettem egy párat. Már csak kísérletezni kell vele.

    VálaszTörlés
  8. Gina, a műanyagon van egy perem, arra kell csak óvatosan visszahajtogatni inkább simogatni a bőséget. Az enyém nagyon szépen áll rajta, az olló oldalával csináltam. Lehet, hogy vastag volt az anyagod? Ragasztót nem használtam.

    VálaszTörlés
  9. Így már jó, köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  10. Szuper az oldalad! :)

    http://www.blogger.com/logout-redirect.g?blogID=8126168497130617487

    VálaszTörlés
  11. Szia !! :) És hogyha a fércből gyűrűt szeretnék csinálni, akkor, hogy kell megoldani ? :) A választ előre is köszi !! :)

    VálaszTörlés
  12. Nem vagy Te véletlenül a húgom? ;-D Az képes ilyen vadságokat kérdezni... A Fércművekben talán megosztanak veled egy-két szakmai titkot! :) Nekem a kérdés is magas.

    VálaszTörlés
  13. Szia megtudnád mondani hol lehet ilyet kapni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az egyik kommentben megtalálod a lelőhelyet. Kábé két hónapja jártam náluk, akkor éppen nem volt, sajnos. Időpontot sem tudott ígérni nekem a csaj, de hátha kaptak azóta! Írd meg, ha találsz máshol, nekem is kellene!

      Törlés
  14. ha nem mondod a rövidárusnak, hogy úgy szeretnéd a gombot, hogy a minta legyen a közepén, akkor azt hiszi, hogy mindegy.
    ez a kézi összerakás pár mosás után szétesik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kértem, nem mondtam. :)
      Mivel nem gombozok nagyüzemben, elég rendesen megcsinálom, szerintem. Valóban nem kétperces a feladat, viszont nálam bírja a használatot... még az e-book tartón is, pedig azt elég gyakran piszkálom. :o)

      (Az ilyen építő jellegű névtelen hozzászólások kapcsán erőteljesen el szoktam gondolkodni azon, nem lenne-e itt az ideje blog bezárásának?)

      Törlés
    2. Nem, nem lenne ideje :) Bár mostanában én sem írok, inkább olvasok, de azt szívesen :)

      Törlés
    3. Szia, Gina, ez megnyugtató! És köszönöm, hogy engem is! :)

      Törlés
  15. Kedves Bejus70, sikerült más hátat találnod hozza?

    VálaszTörlés
  16. Sajnos nem találtam, sőt ezt a feketét sem mostanában.

    VálaszTörlés
  17. Te csak ne zárj be, főleg névtelenek miatt !

    VálaszTörlés
  18. Jó, még megvárom a következő beszólást! :) És szívesen!

    VálaszTörlés
  19. ha névtelen lesz az is, miért foglalkoznál vele? :)

    VálaszTörlés
  20. Most meg az a kérdés, hogy kerültem fel a gomb.lap.hu-ra? :o)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...