2013. december 31., kedd

December

A szabályok azért vannak, hogy eltérjünk tőlük, mondom én. Erről minimum kétoldalas értekezést írhatnék, de ez a bejegyzés egyébként is majdnem végtelen hosszú lesz... A játék szavait ugyan megtartottam, de átrakosgattam időnként más napokra, hogy aktuális legyen és kész.

Elsején 6 órakor csontváz karácsonyfát készítettem, nyers fába csavart 
tekerni egyszerű kézi szerszámmal is könnyedén lehetséges.


Másodikán reggel valahol az első adventi csillag alatt álltam.


Harmadikán Sucika nagy baglya mellé odakerült egy fotó erejéig egy pici, amit 
az egyik kolléganőm horgolt. Énekelni továbbra sem szeretek társaságban.


Negyedikén szükségét éreztem egy pár piros fülbevalónak így rittyentettem azt is, aprót...


Ötödikén krampuszmulatság volt az osztályban, a szekrényemben egész használható
 szerelést találtam, bár egyesek szerint inkább csizmás kandúr voltam, mint krampusznéni.


Hatodikán árnyék, ott, hát hol másutt?


Hetedikén ezüstnek látszó fenyők. A férjem munkahelyén ilyet osztogattak, mindenkinek 
egyet, ő mégis néggyel jött haza, mert volt, aki elcserélte vele egy szaloncukorért.


Nyolcadikán... na ekkor döntöttem el, hogy átvariálom a napok témáit, mert előző nap 
az Árkád fényeiben mászkáltunk, azokat bezzeg nem fotóztam. Maradt a madaras tecsó, 
mert aznap ott vásároltunkNem valami látványos...


Kilencedikén olyan az időjárás, mint az egész hónapban. Borult az ég, csapadék nem
 várható,  fúj a szél, hideg van és ha kimegyünk az udvarra, akkor jól fel kell öltözni.


Tizedikén zöld sapka került a fejemre, mert 30 év kihagyás után szükségét érzem annak, 
hogy valami melegítse füleim. Minta nincs, csak úgy kötöttem, ahogy a kezemből jött. 
Na jó,  azért le tudom számolni. Azóta a nyakmelegítő is elkészült meg lesz egy csuklómelegítőm is. Elvileg.


Tizenegyedikén r mint Rita járt nálam, mert végre gazdája lett a szívecskés takarónak 
és cserébe ezeket kaptam tőle. Szerintem én jártam jobban. 


Tizenkettedikén piros, mert kábé eddig volt használatban az adventi kalendárium,
hiába, késtem vele úgy 40 évet...


Tizenharmadikán kompozíció rénszarvassal, mert azokat szeretem, pláne, ha mélák(ok).


Tizennegyedikén Gödöllőre mentünk a kölykökkel, gondoltam, ital gyanánt benyomok 
majd egy puncsot ott, de aztán elrohangáltam az időt, így lett belőle az a bizonyos fa.


Tizenötödikén reggel égi fények. A szomszédban kivágták mindhárom elszáradt fenyőt.


Tizenhatodikán boldoggá tett, hogy feladtam a szokásos karácsonyi képeslapokat.
 Gyakorlottan a másik postára mentem és ott most sem volt gond a vastagsággal. 
És ott a táskámat sem kérte el a postáskisasszony, hogy belenézzen, miként is varrtam össze...


Tizenhetedikén a gyerekeknek is megmutattam, hogy lapot írni és feladni micsoda élvezet.
Szegények, azóta is várják a visszajelzést mind a négy illetőtől...


Tizennyolcadikán ideje, hogy kedvenc hóembereim fogadják a hozzánk betérőket. 
És mivel ideje lenne a hóesésnek, a picasa varázsolt köréjük azt is.


Tizenkilencedikén figyeltem a postaláda zörrenését és ím, érkezett is valami.


Huszadikán olyan ajándékot kaptam, amilyet huszonegy éves pályafutásom során sosem: italt! Nem is akármilyet, a nagypapa saját termelésű balatoni nedűjét. 


Huszonegyedikén teljes pompában a csontváz karácsonyfa, az utolsó díszt ebben a pillanatban aggatja rá Gréti (harmadszor nyúl oda, mintha, mert lemaradtam a kattintással mindig). Tulajdonképpen egy ronda, eltakart ajtón függ a tábla, 
amin a fa van, ami valójában egy adventi naptár.


Huszonkettedikén kitakarítottam a lakást, a kád is majdnem olyan ragyogó
mint a dér a kerti tárolónk tetején. Nem trükk... szúnyogháló...


Huszonharmadikán immár hagyomány, hogy feldíszítem azt a bizonyos konyhaajtót 
a karácsonyra kapott lapokkal. Idén ekkorka a gyűjtemény.


Huszonnegyedikén nem csomagoltam be a Rákóczi túróst, így utaztattuk, pőrén.


Huszonötödikén a nap legjobb dolga így zajlott, hatan ültük körül az asztalt 
otthon és kanalaztuk anyu utolérhetetlenül finom húslevesét.


Huszonhatodikán hol aludtam volna, ha nem a szokásos helyemen, 
de abban nincsen semmi látványos, ellentétben ezzel...


Huszonhetedikén mit csináltam? Éppen kidobáltam az összes foltos szabásmintám,
 amit akkor használtam, mikor még nem volt körkésem. 
Már évek óta azzal szabok, minek őriztem szatyornyit, nem is értem.


Huszonnyolcadikán majd fél órácskát várakoztunk, hogy jegyet válthassunk a Királyba,
 mögöttünk egy asszonyság valami félelmetes vehemenciával szidta a kormányt. 
Ezzel különösebben nem érintett meg, hanem egyszer csak "a sok mocskos pedagógusra" 
terelte a szót, akik most "azért kaptak fizetésemelést, hogy elbutítsák a gyerekeket". 
Gondoltam, kiázik majd belőlem a 40 fokban a szégyen, de nem... a fenébe! 


Huszonkilencedikén ezekről az árnyékokról eszembe jutott az év legjobb dolga,


pontosabban az év legjobb képe.


Harmincadikán egy óra alatt(!) új szemüvegem lett, majd kilakkoztam a körmöm, 
mert ehhez a szemcsihez dukál az ilyesmi, aztán beüzemeltem az orrszarvút. 
Kissé idegen még ez az én.


(Csak zárójelben ugyan, de a további sértődések elkerülése végett itt kell megjegyeznem, 
hogy szintén harmincadikán kaptam még 2 karácsonyi és 1 újévi képeslapot 
mindenféle jókívánságokkal, melyeknek igen-igen örülök.)

Harmincegyedikén ismét útra keltünk, de kastély helyett csak ködöt találtunk, aztán tejfölt, 
majd mivel az orrunknál tovább nem láttunk, inkább hazajöttünk.


Mindjárt véget is ér az a bús, borongós esztendő. 
Ünnepelnek az utcán. 

7 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszenek a képek és a kommentek! Élvezem mások megjegyzését olvasgatni. :)) Néha én is bosszankodok, hogy miért pont arra a napra van az, ami, és nem egy másik. A pedagógusok munkájának megvédését egy éve karácsonykor feladtam. Csak szidjanak! Tüskéket növesztettem, mint a sündisznó. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A férjem időnként kis süninek szólít...
      Erről ennyit. :D

      Törlés
  2. Szeretem és várom én ezeket a havi beszámolókat, és most már az alapkoncepciót is kezdem sejteni... Most a pléhfenyők a kedvenceim (Ó, pléhfenyő, ó jó fenyő :D)
    Én tegnap futni mentem a ködben, az orromig se láttam.
    És engem is bánt, ha tanárembert/asszonyt bántanak, van minálunk is egy-kettő, de ezt már mondtam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne is mondd, a pléhfenyő! Nem értem, hogy becsül többre valaki egy szem szaloncukrot, mint ezt a saválló anyagból(!) készült örök életű darabot...
      Futással vigyázni, nehogy elvessz a ködben!

      Törlés
  3. hah! tegnap én is futottam :) és tegyetek úgy, mint én. néha beveszem a leto...jom tablettát :) amit mondjuk most nem kéne, mert kb 100 dolgozat vár javításra és 60 füzet. na de hát én tudok élni... ezért is irigyelnek sokan minket :)na mindenesetre buék :)

    VálaszTörlés
  4. Te is futol? Jaj, akkor ideje lenne nekem is?
    A javításért nem irigyellek, a szünet előtt azt mantráztam, hogy akkor is kijavítom, akkor is kijavítom, akkor is kijavítom, így nálunk most nincsenek idegen szagú füzetek meg lapok.
    Más irányú elfoglaltságaim ugyan vannak, úgy, mint ovisuli foglalkozások megtervezése meg 2 dolgozat összerakása... van még 1 napom, mert itt a hétvége... És viszontbuék!

    VálaszTörlés
  5. Hű, mennyi sulilakó gyűlt itt össze! Én nem szidom a tanítókat, tanárokat, csak kicsit elszomorít, miért felejtette el a KLIK az iskolatitkárokat (a minőségi bérpótlékot tőlem is megvonták, ezzel a bérjegyzékem még könnyebb lett)...
    De, én azért igyekszem bizakodóan hozzáállni mindenhez és örömmel fogadni az elém sodort apró csodákat...
    Legyen szép, mosolygós esztendőd!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...