2020. január 26., vasárnap

Olykor kerül hozzám

valami, ami nagyon nem én vagyok. A férjem olyankor kajánul rámkacsint 
és megkérdezi, ebből ugyan mi lesz? Mert tudja, hacsak nem műanyag a valami, 
akkor azt ki nem dobom, ellenben új életre kelesztem.

Itt van például ez a borospalackos* doboz. Valljuk be, szörnyűséges. Ámde fából van.
 Pakolásztam vagy 7 éven keresztül, tároltam benne gombot, gyöngyöt, fém kellékeket,
míg a múltkor, a nagy fonalrendezgetés közben beugrott, mi lesz a következő életében.


Ha eszembe jut valami, akkor az nekem azonnal kell. Most sem vacakoltam sokáig, 
pillanatok alatt összedobtam a tetejét egy tetszetős szoknyamaradékból, 
amit a Hollókőn debütált táskám belsejéhez használtam.


Aztán jöttem rá, hogy ennél azért méltóbb megoldásra is képes vagyok,
pláne, mert legújabb hobbim szenvedélyem kellékei kerülnek majd a dobozba.
Illik hímeznem reá szép színeset. És akkor szembejött velem ez** a kóróvirágos.

Lélekteázgatásom** legutóbbi eredményét tegnap este szedtem le a rámáról.


Triplex kartonból, vatelinnel alábélelve fabrikáltam hozzá egy alapot,


amit csak belenyomtam a doboz tetejébe. Ragasztanom sem kellett, a helyén marad.


Tárul a szezám,


kartonpapírokból*** szabott fonaltartó kártyák töltik meg teljesen.


Mától boros dobozban lakik a szivárvány, ami nálam 119 színű.

 

*
Egy kisfiú hozott nekem a papája szigligeti szőlőjének borából egy palackot benne. 
A dugóját sem dobtam ki, angyallá avanzsérozva most is figyelt a karácsonyfánkon.

**
Nahát, ez egy tapéta!

***
Esténként a félévi szöveges értékelés meg- és újra- és átírása feletti dühöngésem 
kapcsán éppen erre volt a legnagyobb szükségem. 

****
Zéróvészt, naná, bármiféle kartondoboz megfelelt hozzá, csak legyen fehér az egyik oldala.

4 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...