2020. november 13., péntek

Cicó után

villámgyorsan megszületett egy nevetlenke baba. Két este volt, úgy emlékszem, különösebben nem is terveztem. Az az egy dolog vezérelt, hogy a suliból visszalopott* türkizes fonalaim és a még itthon őrzött szürkéim fogyjanak.


Szinte komoly ruhatára lett, sapkát, pulcsit, levehető cipőt kapott, 


sőt, hüvelykujjat is szórakoztam mindkét kezére. Szerintetek lájkolja?


A hajával meggyűlt a bajom. Szerettem volna, ha a pulcsiján éppen csak előtűnő barnák
 egyike kerül a fejére. A barna fonalaimból viszont nem sokat hagytak meg a gyerekek, 
így kénytelen voltam 10 dekányi rozsdavörösre beruházni. Persze előnyösebb lett volna 
egy mogyoróbarna, mert így eléggé lángol a Lenke kétcopfja.


Szóval a színnel és a mennyiséggel jól befürödtem, mert mi a csudát csináljak a 9 dekányi fölösleggel?** Aztán beállítottam immár kettejüket a fotölybe 


és akkor eszembe jutott valaki, akinek a teste totálisan rozsdavörös, csak a farka fekete.***

És akkor megint örülni kezdtem eléggé.

*
Ja, ha kerül hozzám fonal, az a suliban végzi, mert ugye én nem kötök és nem horgolok.
 Berakom az osztályvagyonba, legyen belőle egyszer sodrás, pókfonás és körmönfonás,
 drótállatka vagy sapka. Komolyan lelkifurdalásom támad, amikor visszahozok pár
 gombolykát a korábban magaméból. A pedagógus talán az egyetlen állatfaj, 
aki nem lop a munkahelyéről, hanem visz oda. Nekem lejmol az egész család: a férjem, anyukám, de még az anyósom is (bár ő nem tud(hat)ja, hogy a cucc a suliban végzi).

**
Viszem a suliba, hehe, akár azt a többkilónyit, amiből sosem lett a férjemnek pulóver, 
nekem poncsó, nyakmelegítő, sapka, kardigán, satöbbi.

***
Aki végigkíséri természetesen a teljes másodikos tanévemet.

7 megjegyzés:

  1. Aranyos lett. Amigurumit is tudsz készíteni! Gyerekek biztos örülnek majd...Valaki majd megkapja?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Vera, örülök, hogy tetszik. Valaki majd megkapja, de azt nehezen tudom most elképzelni, hogy valamelyik gyereknek adjam oda. Évekkel ezelőtt készültem valamivel minden tanítványom szülinapjára. Órákig ügyködtem az ajándékkal, aztán jól elfacsarodott a szívem, amikor a farsangi zsákbamacskába visszahozta. :( Azóta nem kísérletezem. Könyvjelzőt varrok a sokat olvasóknak, annak még mindig megvan a becsülete. :D

      Törlés
  2. Bizony, bizony... mennyi minden végezte az óvodában...

    De most, hogy boldog nyuggerségem idejét élvezem már alig férek el a rengeteg cucctól!
    Szerencsére legnagyobb unokám, aki 11 éves nagyon kreás és bármit szívesen fogad tőlem.
    Bocsánat - nekem a száj hiányzik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Emzsé! Örülök, hogy jöttél és írtál! Köszönöm!
      Picit irigyellek. :) Több dolog miatt is. ;-D
      Elhatároztam, ha nyugdíjba megyek, szétosztogatok mindent az akkori kollégáimnak, aztán csinál vele, amit akar. :) De mi lesz azzal a cuccal, ami utána kerül a házhoz? :-o
      A száj nehéz dolog. Kísérleteztem vele többször is, 3 vagy négyfélét varrtam rá, amit pár óra múlva mindig lefejtettem, mert akkor már nem volt időszerű a mosoly vagy az ajakbiggyesztés. A szájmentes babára olyan arckifejezést képzelek, amilyet akarok. :)

      Törlés
  3. Hát ez a nevetlenke FANTASZTIKUS! Nekem is, nekem is....Méghogy nem tudsz horgolni! :D A haját külön horgoltad, vagy a felénél fonalat váltottál? Valami leírást tudnál róla küldeni? Szívesen meghorgolnám az unokáknak.

    Egyébként én most fogom kezdeni hazahordani a 32 év alatt lehordott cuccokat, aminek 2 oka van: egyrészt hozom haza az unokáknak, másrészt jövőre másik épületbe költözünk elvileg, és ott nem lesz 6 szekrényem. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. Lenke az első babapróbálkozás, az este készült el a harmadik, ő már sokkal csinibb. :) Majd hozom, de őt még megelőzi három másik illető. :)
      A baba fejét teljesen meghorgolom, majd horgolok egy ugyanakkora félgömböt a hajfonalból. Olyan lesz, mint egy bili, amit ráhúzok a fejére, rávarrom, jöhet a fufru és a copfok. Nekem ez jött be leginkább, de arra keresel, hogy "amigurumi hair" sok más ötlet is előjön. :)
      Erről a képről lestem: https://weheartit.com/entry/241334361

      Hat szekrényed van bent? Te jóatyaég, de irigyellek! :D Nekem kettő, így aztán minden tanév végén hazahozom majdnem az összes cuccot, felviszem a padlásra és augusztus végén beviszem az aktuális évfolyam anyagát. Napokig költözködöm mindig.
      Új épület? Csak nem új iskolát kaptok? De jó! A tárolást úgyis megoldod, tudom! :)

      Törlés
    2. Nálunk külön épületben van az alsó és a felső, ezer éve. Nem új épület, csak annyira kevesen vagyunk, hogy két termet majd kialaítanak nekünk a felsőben majd a sufniban. Régen volt egy termem, 2 szekrénnyel. Aztán az összevonás miatt más termébe költöztem, ott is volt 2 szekrény. Azt "belaktam". Aztán még hoztak valahonnan, és azokat is "lefoglaltam". ;)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...