2023. április 26., szerda

Tobzódik

 idén a tavasz. Szinte egyszerre bontja szirmait az összes virág. Sárgul a repce, virul az orgona és bontakozik a vadgesztenye bugája. Tavaly lassabban érkezett a kikelet, hagyott időt arra, hogy megörökítsem.

Gyümölcsfás hímzésminta után kutakodtam, amikor ráakadtam Natra.
Nálánál szebb cseresznyevirágot úgysem tudnék rajzolni, gyorsan megvettem a mintáját,

aztán próbaképp meghímeztem egy részletét.

Sikerült! Sőt olyan jól sikerült, hogy Nat ezzel a képpel is reklámozza az ingyenes mini mintát.


Ezután viszonylag könnyedén haladtam a nagyobb változattal. 

Nat remek oktatóvideóinak köszönhetően elmélyedhettem a tűfestés rejtelmeiben.

Túl sokáig nem vacakoltam, tavaly április közepére így nézett ki a hímzős polcocskám.*

Natalie természetesen ukrán, akinek szívügye a hazája szabadsága.

Rajzolt hát egy mintát

Azok, akik eddig hímezték, mind egy picit a maguk képére formálták a szívet. 

Így tettem én is: foltokból varrtam össze,

puffosítottam, majd applikáltam.

Aztán sok-sok estém telt a különböző virágok hímzésével.

Tanultam és közben Stinget hallgattam mindhiába.

Akármennyire igyekeztem a hímzéssel, a borzalomnak nem lett vége.**

Naponta lett egy-egy újabb repedés a szívemen.***


Natalie december óta Kanadában él.

*
Jól látjátok, vannak ott még olyan karikák, amiket nem mutogattam, t
alán jönnek egyszer azok is, csak legyen kedvem dicsekedni.

**
Azt reméltem, mire végzek vele, véget ér az esztelen vérontás.
2022. június 10-én tettem bele az utolsó öltést.

***
Kicsíny hazánkban a vélemény szabad s a hír igaz.
Ja, nem.

3 megjegyzés:

  1. Csodásak a hímzések, a fotó is ragyogó. Ezek egyike se mondható el a felfoghatatlan és szörnyű háborús helyzetről itt a szomszédban, az borzasztó.

    VálaszTörlés
  2. Te jó ég, milyen gyönyörűek...Színek, a minta, a himzés...a fotók...Mostanába a pinterest elég sok tűfestéses kézimunkákat küld a gmailomra...és mutatja is hogy varrják..szuperek:Még a 80-as évek elején bedolgozó voltam a Népművészetinél...Elég sok, inkább mind exportra ment Szovjetunióba. Mindenfélét kellett varrni, egyszer elém tették ,a kiszabott blúzt, hogy tűfestéssel kell a mintát kihimezni... jó megijedtem, de megvarrtam és jó is volt varrni...Ezeknek már nem mertnék neki állni..persze a többi himzésnek se, mert évek óta nem himztem...
    Én nem merek eltérni a leirástól, mert egy adott amigurumi úgy tetszik ahogy megalkották...nem biztos hogy "szerelem " lenne, ahogy én horgolnám meg...Elég feledékeny vagyok, igy jobb a minta...és utána menni..
    Szép hétvégét!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...