2018. augusztus 18., szombat

Táskafül 4.

Tulajdonképpen a véletlen műve ez a táskafül, 


meg azé, hogy ezt is olyan játszi könnyedséggel* próbáltam elkészíteni, 
mint a hozzája tartozó táskát. Az is csak úgy kifutott a kezemből (3 nap alatt), 
a füleinek is jönniük kell ukkmukkfukk** - gondoltam.

Teketóriázás nélkül lenyestem egy 70x14 centis anyagot, aztán rögtön hosszában kettőbe 
is nyisszantottam, gondolván nagy hirtelenjében, kijön abból két fül is. 
Ugyanabban a pillanatban rájöttem, hogy ez így nem lesz jó, túl keskeny,
ezért az anyag oldalát kb 1-1 cm szélességben a visszájára vasaltam.


Ezután színével félbehajtottam az anyagot és a négy véget levarrtam.


Kifordítottam mindegyiket, majd az ott keletkező derékszöget levasaltam.


Ilyen szép lett a fülpár elölről és hátulról.


Közben az is nyilvánvaló lett, hogy ennyicske anyag nem fog nekem masszív fület produkálni, 
ezért kabátbélésből levágtam két kellő hosszúságú darabot és a helyükre illesztettem azokat.


Szépen levasaltam az egészet színéről és visszájáról is, hogy kifeküdjenek rendesen,


majd a csíkokat hosszukban ismét félbe hajtottam


és a végeiken kb egytenyérnyi távolságot kihagyva a szélek mentén összevarrtam.


Eddigre már ismét régen túl voltam egy újabb felismerésen:
leendő fülem még mindig nem elég masszív, megfelelő zsinórom meg nincsen itthon. Szerencsére a pántos dobozomban találtam egy nagyon régen készített, ám sosem felhasznált 
háromfonatú fület***, ami épp megfelelő vastagságú és tökéletes hosszúságú lett a következő művelethez.

Egy zéjer-/ziherájsz-/biztosítótű segítségével belehúztam a csőbe****,


majd ismét vasaltam, egyengettem és vasaltam.


Aztán már csak géppel a helyére kellett varrni


ezeket az újabb,


kivételesen keskeny, ám masszív táskafüleket.

Most pedig megyek és lehúzom a vasalódeszka huzatát, mert ráfér egy alapos mosás.

*
Hihetetlen, bontanom sem kellett sosem, még az alja mérete is tökéletes lett elsőre, 
és a máskor oly komoly, legyen pufi és stabil kérdést is megoldottam egy hirtelen ötlettől vezérelve.

**
Az első és az utolsó fotó elkészülte közt másfél óra telt el.

***
Szerencsére csak a végükön voltak összevarrva, így négy nyisszantás után 3 db egycentis pántom lett.

****
Előre szentségeltem, aztán a művelet közben mégsem, mert a helyére csúszott mégis könnyedén.


5 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik! Megyek is elkészíteni ezt a fület.Éppen tegnap álltam neki egy kistáskának. Arra pont ilyen kell. Igazán jól leírtad. Így nem is tűnik bonyolultnak. Köszi Mari

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mari, örülök, ha hasznát veszed! Jó munkát, gyere máskor is!

      Törlés
  2. Nagyon szép lett! A színe és a mintája is!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...