2015. február 16., hétfő

Az új iskolámban

5 év kihagyás után végre megint taníthatok rajzot. Nem is tudjátok elképzelni, mennyire élvezem!
Amikor szeptemberben a gyerekek első rajzait megláttam, tudtam, ez lubickolósdi lesz, mert a tanító nénijük már elsőben alapos munkát végzett. Kitöltik a teret, tudják, érzékeltetik, hogy ami elöl van, az nagy, ami hátul, az kisebb, szuperalapossággal színeznek, hogy csak egy pár olyan dolgot említsek, ami nagyobbaknál sem alap. Mintha rajztagozatos osztályba csöppentem volna. :)

Meseillusztrációk tőlük.



Ez komoly kis műalkotás, paszpartut neki és keretet!



Látjátok, ceruzával eszméletlen ügyesen bántak, de az ecset és a vízfesték nagy mumus volt nekik. Elővettük mégis, tanultuk ecsettel simogatni a lapot, igyekeztünk lazúrozni. Decemberben kezdtünk a színekkel ismerkedni, megnéztük, mi a három főszín, hogy keverünk belőlük zöldet, lilát, narancsot.  Fejenként három darab A4-es lap összekenése után felállítottuk a 12 tagú színköröket.



A virágok szirmait cseppformára festettük. Persze én nem így akartam felragasztani őket a körre, aztán az egyik fiúcska rohamtempóban megcsinálta így, aztán mindenkinek ez a változat kellett. Nekem is. :)

Ez a virág remek egy jószág, annyi mindent le lehet róla olvasni! Amellett, hogy simán látható, miből lesznek a másodlagos kevert színek, könnyedén előjönnek rajta a hideg és meleg színek meg az ellentétes színek harmóniái. Komplementer harmóniák, mondom a gyerekeknek, nekik meg rettenetesen tetszik, hogy ilyen komoly dolgokról hallanak és mondják utánam lelkesen.

Ez a virág vezetett tovább minket színtani ismereteinkben. Egy használt lepedőből megfestettük a Hókirálynő palástját, közben csak hideg színek felhasználásával megzsírkrétáztuk őmagát is síkbábként. Jó, némelyik hímnemű. :) 
Majd elfelejtettem mondani, 8 lány, 15 fiú vagyunk.


Aztán találtam a neten egy ilyet, hát odáig voltam, 
pont jó lesz az ellentétes színek megtanulásához és tényleg. 



Ide kell egy közelibb. 



Végül megnéztük az évszakok színeit és elkészültek az évszakemberek. 



Tavaszok közelről,


 

nyarak fiúktól, akik ugyan barátok, de messze ülnek egymástól,


 

az ősz nem volt népszerű, csak ezek ketten születtek,

 

zárásul egy fiútél meg egy lánytél.

 

A legutóbbi persze a kedvencem, tessék mazsolázni rajta egy ideig! 

Remekül szórakozom, akarom mondani, szórakozunk.

Ha valakiben kétségek merülnének fel, mert szoktak... Soha nem nyúlok bele gyerek 
rajzába több okból sem. Amennyiben szeretnétek tudni, miért, szívesen leírom egyszer.

3 megjegyzés:

  1. Szuper! Mind komoly műalkotás, egy kiállítást is el tudnék képzelni belőlük, annyira tetszenek. :)

    VálaszTörlés
  2. De gyönyörűek!
    Gratulálok Neked!
    Annyira sajnálom, hogy az én fiaim iskolájában nagyon elhanyagolják a rajz és technika oktatást :(

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm! Ezekre büszkébb vagyok, mint a varrományaimra. :)
    Sajnálom, ha elhanyagolják, fegyelemre és figyelemre is tanít pedig, akármilyen hihetetlen. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...