2010. szeptember 20., hétfő

Zöld paradicsom, liliom

Az időjárásnak köszönhetően „paradicsomültetvényünk „ végleg befuccsolt. Tavaly nyáron tíz tő ellátott minket elegendő gyümölccsel, idén jó, ha 2 kilónyi megérett nekünk. Napsütés hiányában, eső áztatásában ennyi tellett a növényektől. Mostanra kosárnyi zöld gömböc ékíti a csupasz növényeket, pusztulni nem hagyhatunk ennyit.

A szombaton cukkinit rántottam ebédre, készült mellé sült zöld paradicsom is. 


A megmosott paradicsomokat 1 centis darabokra vágtam, sóztam őket, majd egy óráig állni hagytam. Akkor az összes nedvességet leitattam róluk és lisztbe, tojásba majd kukoricadarába forgattam (az utóbbihoz reszelt parmezánt is írt a recept, de azt kicsíny falunkban nem árulnak) Forró olajban kisütöttem. Pikáns lett! Kívül ropog, betül lédús és savanykás. Ronda, de érdemes megkóstolni. Közben tanultam valamit: panírozáskor bármelyik zöldséget zsemlemorzsa helyett kukoricadarával kell bevonni, 
valami oknál fogva ezen keresztül nem szívja meg magát az étel olajjal!

Ez pedig zöld paradicsom csípős lében:


A recept itt található. 
Vannak kétségeim a késztermék kapcsán, mert bármiféle tartósítószer, dunsztolás hiányában hogy éri majd meg nekem a karácsonyt? Egy próbát megér… S ha túléli az elkövetkező 2-3 hónapot, na bumm! Biosavanyúságot eszünk.

S egy régi munkámon ott a liliom is.



Vagy írisz? Ahogy tetszik.

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...