2013. augusztus 1., csütörtök

Ha 90 éves lennék

vagy akár 20, komoly kutakodásba kezdenék Árpád-kori templomok ügyében.
Idő kellene hozzájuk, sok-sok idő... Ennek hiányában beérem azzal, hogy néhanapján megsimogassam egyiknek a falait. Mindenféle barbároknak köszönhetően
csak kőhalmok ezek sokszor, mégis az az érzésem, hogy láblógázva ott ül
a Jóisten mindegyiknek a tetején. Akkor biztosan, amikor arra járunk.

Íme, a legutóbbi romhalmaz. Amikor megláttam a körbezsaluzottságot és a rengeteg betont, nem kicsit zöccent a a szívem. Pedig hogy is lehetne másként műemlékvédelem?

Ezen az rácson sem jutottunk be, holott nyitva lenne tavasztól őszig.

Még szerencse, hogy volt egy fülesem, miszerint körbe kell kerülni a templomot, így rohanvást futottam előre nem törődve kivételesen azzal sem, hogy a Jóember valami omladék irányába halad szintén határozott léptekkel. Mire megérkezett, én már hosszú percek óta ebben a pozícióban leledzettem, amit aztán ő sem tudott elhagyni sokáig.

Mert ezt látni odabenn.

Ha bejutunk, sem tudunk ezeknél tökéletesebb képeket készíteni,
nézzétek meg őket feltétlen! Na ugye, van már új úti célotok!

A nap további részében megmásztuk a Rám-szakadékot, továbbá átsétáltunk a
Jász-hegy üstökére egy újabb átázott ládáért. Az már csak itthon derült ki, hogy ez a hatórányi hegynek föl meg le éppen tizenegy kilcsimetri volt, plussz ez a tevékenység lényegesen hatásosabbnak bizonyult farizomilag, mint a Rubintrépa hetente ötször.

(Utólag a képeket szemlelve döbbenten tapasztaltam, milyen borzalmas, ha az ember
foltos hátizsákja nem passzol a foltos fényképezőtartóhoz, ezért a következő bejegyzésem
az utóbbi elkészítéséréről szóló tutoriál lesz mintegy 892 képben.)

1. Nagyon szép!!!!!!Micsoda zseniális fotó a kerek nyíláson át!Azt hiszem azért nincsenek nyitva,mert nincsen teremőr,pedig milyen csodás odabent-lent!!!!!!

1. Bizony-bizony! Többnyire telefonszámmal felszerelkezve megyünk, de most azt írta mindenféle oldal, hogy ez tárva s nyitva várja az érkezőket. Pláne vasárnap! :)

2. Gyönyörű a leselkedő kép!
    Rubintrépa... hahaha, megtaláltad a megfelelő szót! ;o)
    Valamint várjuk a mintegy 892 képet! De számoljuk ám majd!

3. Ó, és a leselkedő lyuk eredetileg vajh mi célt szolgált?

1. Köszi! Meg kell mondanom, alakformálásban akkor is ő az überkirálynő! 8-)
      A leselkedő lyuk firtatása határozottan jó kérdés...

4. mi tavaly nyáron jártunk arra, amikor a duna-kanyarban nyaraltunk. és képzeljétek, bejutottunk! a faluban, az utcán, a kerítésen akkor volt egy tábla, telefonszámmal, és nem is kellett sokat várnunk, egy készséges fiatalember kinyitotta nekünk. sokat nem tudott mondani, de mi mindenhova alaposan felkészülve, nyomtatott papírhalmazokkal megyünk. készítettem bent pár szép képet én is:) de a lényeget ti is láttátok:) zolival mi is mániákusan keressük árpád-kori templomainkat, és módszeresen bevesszük a régi várakat is :)

1. Ez jó, mi pont fordítva megyünk. Kinézem valahonnan és átfutom a tudnivalókat, nem is marad meg semmi, így amikor élőben látok és hallok, jön a rácsodálkozás és otthon a kutakodás, belebonyolódás.:) Hosszútávú terveim közt szerepel, hogy összeszedem egy aloldalon azokat, amiket láttunk, fotóztunk. :D

5. eszembe jutott még valami: van itt egy link, sok árpád-kori emlékkel, épülettel. gondolom, a többségét már ismeritek, de szerintem érdemes csemegézni belőle :)

1. nem hittem volna, hogy ide is eljutok (hogy elfelejtem a linket). szóval erre gondoltam: http://muvtor.btk.ppke.hu/etalon2/etalon2d.htm

6. Csodás fotóid láttán a jövő évi nyaralásunkat is megterveztem.
    Viszont ha Pécsett jártok.......ne felejtsetek elmenni Cserkútra. A faluban szerényen megbújó Árpád-kori templom csodás!Kirándulásnak pedig ajánlanám a Mecsek legcsodásabb részét: Babás szerkövek....Zsongorkő kilátó.....a Jakab-hegyi pálos kolostor romjai.Farizomilag ez is hatásos lesz!

1. De jó, hogy írtad, megnéztem őket neten, nagyon tetszenek! Felírtam a listára, köszönöm!
      Főleg, hogy Pécsen és környékén meg nem tudom mondani, mikor jártunk, sajnos!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...