2011. július 25., hétfő

Vadászat I.

Szombaton Amelie Poulain után szabadon kerestünk kincseket. 

Milyen csupasz tornya nélkül a szemnek...


A Váci utcán található Európa egyetlen működő szecessziós virágüzlete. Azt mondják róla, igazi mesebeli tündérvilág. S bár tudtam volna ott fél órányit is nézelődni akár, túlzó az a fíling nekem jócskán.


Közelebb áll hozzám a Székesfővárosi Czipész Ipartestület épülete:


A Párizsi Nagyáruház Lotz termében meg csak álltam a látványtól elkerekedett szemekkel:


Hm, az iparosok akkortájt arra is gondoltak, hogy a csatornatartó vas se legyen tákolmány...


...manapság meg kockásítjuk a fákat. Siralmas, nem?


Esztergomban láttam hasonló borzalmat a Széchenyi téren, ahol is ernyősítik a növendék platánokat: vízszintes bambuszrudakhoz kötözik a fiatal ágakat, nehogy már fölfelé terjeszkedjenek!  

Kakukktojás: semmibe tekint a befalazott menyasszonyt...


városi legendának azért szép.


Szerencsére még van hat épületünk!
S mellettük ezer meg ezer. Szeretem ezt a várost. 
 Az én örökre vidéki szememnek mindig csuda marad. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...